Kamilla Bańcerowska
relacje z projektów

Projekt „Decydujemy, gdzie jedziemy!” rozpoczyna swoje podróże

5 października 2019 roku o godzinie 6.50 wyruszyliśmy na pierwszy wyjazd w świat, a konkretnie do Krakowa, w ramach projektu „Decydujemy, gdzie jedziemy!”. Wybór miasta w Małopolsce, które mieliśmy odwiedzić, odbył się w pokojowej i demokratycznej atmosferze.

Od samego początku wyprawy do samego jej końca towarzyszył nam deszcz, ale tak naprawdę go nie dostrzegaliśmy. Na dobry początek zanurkowaliśmy w podziemia krakowskiego rynku, aby odkryć jego historyczne tajemnice. Potem wdrapaliśmy się na wieżę ratusza i zobaczyliśmy Kraków z lotu ptaka. A jeśli już jesteśmy przy ptakach, to na naszej wyprawie nie mogło zabraknąć papug, które odwiedziliśmy w pobliskiej papugarni. To są naprawdę szalone stworzenia – przysporzyły nam wielu atrakcji. Pozostając w temacie skrzydeł, zajrzeliśmy również do Muzeum Żywych Motyli. Natura nigdy nie przestanie nas zachwycać swoimi barwami. Następnie nie mogliśmy znaleźć wyjścia z labiryntu luster i tu emocje sięgnęły zenitu. Na szczęście z ogromnymi uśmiechami na twarzach wydostaliśmy się z powrotem na krakowski rynek.

Gdy odzyskaliśmy równowagę, okazało się, że zbliża się pora obiadowa. Już za chwilę próbowaliśmy tajskiej kuchni w restauracji Ku Ku. To doświadczenie pokazało nam, czego nie zamawiać w Tajlandii, a co warto zjeść jeszcze raz.

Kolejnym celem wyprawy był Pałac Krzysztofory. Dzięki naszej fachowej nawigacji w osobie Michała dotarliśmy na miejsce szybko i już mogliśmy zanurzyć się w czasie i przestrzeni dawnego Krakowa. Cyberteka zrobiła na nas wrażenie.

Na zakończenie udanego dnia zjedliśmy pyszne ciasto i wypiliśmy kawę w przytulnej kawiarni przy ogromnym, drewnianym stole. Rozmowom nie było końca… O 18.15 wyruszyliśmy do Krynicy z dobrymi wspomnieniami i poczuciem, że wszystko się udało 😉 Z niecierpliwością czekamy na kolejną wyprawę. Jesteśmy żądni przygód 🙂